اولین تصویری که مشتری در هنگام خرید محصولات با آن مواجه می شود بسته بندی است. تصمیم گیری برای خرید تا حد بسیار زیادی وابسته به تصویر اولیه ای است که برای مشتری از محصول ایجاد می شود. از این رو کیفیت بسته بندی پوشاک نقش زیادی در فرایند فروش دارد.

در حال حاضر بسته بندی لباس به یکی از اصول بسیار مهم در بازاریابی مناسب آن تبدیل شده است. علاوه بر آن افراد تمایل زیادی به خریدهای اینترنتی و آنلاین پیدا کردند و سعی می‌کنند بیشتر لوازم مورد نیاز خود و از جمله انواع لباس را از فروشگاه‌های مجازی خرید کنند. با این کار نیازی به صرف کردن وقت در فروشگاه‌های سطح شهر ندارند و به راحتی محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل می‌گیرند.

اما نکته بسیار مهمی که در بسته بندی لباس برای کسب و کارهای آنلاین و حتی حضوری وجود دارد، توجه به نوع بسته بندی است. شاید در گذشته کیفیت محصول، تنها مسئله مورد نظر خریداران بود. اما در حال حاضر کیفیت معنای گسترده‌تری پیدا کرده است. یکی از این مفاهیم نیز، توجه به نوع بسته بندی و بالا بودن کیفیت آن است.

تصمیم گیری برای خرید تا حد بسیار زیادی وابسته به تصویر اولیه ای است که برای مشتری از محصول ایجاد می شود.

  • بسته ­بندی برای حفظ محصولات در مقابل آلودگی، صدمات ناشی از حمل و نقل و انبار کردن صورت می گیرد.
  • بسته ­بندی، روشی جذاب برای انتقال پیام محصول به مشتریان و تاثیرگذاری بر تصمیم­ گیری آن­ها در هنگام خرید است.
  • مواد به کار رفته در یک بسته بندی، حاوی پیامی خاص از هویت، کیفیت و قیمت کالا هستند.
  • در فروشگاه­ هایی که خریدار با قفسه­ و رگال­ ها به طور مستقیم سر و کار دارد، بسته ­بندی پوشاک، مانند فروشنده­ ای است که در قفسه قرار گرفته است و درباره کالا صحبت می کند.
  • بسته بندی پوشاک کمک می کند که کالاهای نسبتا مشابه از یکدیگر تشخیص داده شوند.
  • افراد طبق عادت معمولا محصولات یک برند را خریداری می ­کنند؛ به خصوص زمانی که مصرف ­کننده برندی را پیدا کند که نیازهای وی را برطرف کند. بسته بندی یکی از عواملی است که به برقراری ارتباط مصرف کننده با یک برند خاص کمک می کند.

نکات و موارد مهمی که در بسته بندی پوشاک باید به آنها دقت کنید!

مشتریان در بسته بندی به دنبال سه عامل هستند که هر سه آن ها باید مورد توجه قرار گیرند:

  1. سهولت استفاده از بسته بندی
  2. فهرستی از اطلاعات کامل و شفاف درباره محصول
  3. ارایه دیدی روشن و واضح از محصول

مشخصات کلی بسته­ ها نشان­ دهند­ه منشا و کیفیت محصول است؛ در صورتی­ که بسته­ ها نشان دهنده­ کیفیت بالا باشند در این صورت محصول مورد نظر از نظر مصرف­ کننده کیفیت بالایی دارد.

چهار عنصر مهم در بسته ­بندی بر تصمیم­ گیری هنگام خرید تأثیر می­ گذارند که می­ توان آن­ ها را به دو گروه تقسیم کرد: عناصر بصری و عناصر اطلاعاتی.

  • عناصر بصری شامل: تصاویر، سایز و شکل بسته­ است که بیش­تر روی تصمیم خریدار تاثیر می گذارند.
  • عناصر اطلاعاتی، مربوط به ارایه­ اطلاعات در محصول است که بر شناخت خریدار اثر می­ گذارد.

امروزه لباس های مختلفی مانند پیراهن مردانه، تی شرت، شال و روسری، لباس کودکان، پیراهن های بلند زنانه(لباس های شب) و غیره خریدار می شوند. بسته بندی های لباس معمولا در دو جنس پلاستیک، مقوایی و کارتنی عرضه می شوند. با در نظر گرفتن اینکه پلاستیک چه آسیب هایی می تواند بر روی محیط زیست بگذارد، انتخاب پک های مقوایی و کارتنی محبوب ترین گزینه محسوب می شوند. مقوا با داشتن امتیاز چاپ و فرم دهی بالایی که دارد امکان تبدیل شدن به هر شکلی را می تواند داشته باشد و این جعبه ها از نظر وزنی، بسیار سبک و بادوام هستند.

آیا لباس به بسنه بندی نیاز دارد؟ بله. با در نظرگرفتن تسهیل در حمل و نقل و هم چنین نگهداری در مدت زمان طولانی تر یکی از مزیت های بسته بندی لباس محسوب می شود.

بهترین نوع بسته بندی لباس و پوشاک کدام است؟ بسته بندی های کارتنی و مقوایی با قابلیت چاپ بهتر و فرم دهی بالاتر و امتیاز تغییر به اشکال مختلف محبوب ترین گزینه برای انتخاب است.

آیا طراحی پک لباس با مصرف کننده آن ارتباط دارد؟ بله. با توجه به اینکه مشتری مورد نظر آقا یا خانم است، بسته بندی های لباس را از یکدیگر متمایز می کند. با در نظرگرفتن روحیات در طرح و رنگ می توان این وجه تمایز را اعمال کرد.

کلام آخر

با در نظر گرفتن الیاف لباس ها و هم چنین حساسیت هایی که در تنوع جنس آنها به چشم می خورد، بسته بندی های مقوایی و کارتنی که باعث هیچ گونه حساسیت نمی شوند بهترین گزینه برای انتخاب هستند.

 

By b0rna

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *